Etusivu
Lentohinnat
Tarjoukset
Maailman ympäri
Thaimaa
Intia
Ohjeita Intiaan matkaaville
Nepal
Sri Lanka
Indonesia
Malediivit
Afrikka
Japanin junapassit

Varauslomake
Viisumikaavakkeet
Maksutavat
Tilausehdot
Intia-keskus, matkoja yli 40 v.
Intia-Keskus kartalla ja kulkuyhteydet

Uutuus!
Mahatma Gandhi -kirja


   
Matkan tilausehdot
Muutokset ja peruutukset
Matkanjärjestäjän vastuu
Takaisinmaksut
Matkanjärjestäjän peruutus- ja muutosoikeus
Huomioitavaa ennen matkaa ja matkan aikana

Matkan tilausehdot
Lentolippujen varauksen yhteydessä maksetaan varausmaksu,
200 e per henkilö (jotkut tarjouslennot maksetaan kokonaan kerralla tai korottomalla maksuajalla myöhemmin sovittaessa etukäteen.)
Kaikkia matkoja voi myös maksaa palattuaan matkalta ilman korkoa . Myös osamaksulla maksuaikaa jopa kaksi vuotta .
toimistoomme tai seuraaville pankkitileille .
Pankkiyhteydet:
Nordea FI32 2179 3800 0406 15


(Käytä maksuviitettä 71 tai katso laskustasi)


Loppusuoritus 30 vrk ennen matkan alkua , vahvistuksen/laskun eräpäivän mukaisesti tai korottomasti matkalta palattua.

Huom. Tietyt tarjous- ja erikoishinnat täytyy lunastaa välittömästi varauksen yhteydessä. Mikäli et pysty suorittamaan koko maksua kerralla, voit saada n. 60pvä korotonta maksuaikaa. Lisätietoja myyjältä.

Monilla lentolipuilla pätee hintatakuu vain 1-2pvä varauksesta. Ole hyvä ja tarkista meiltä aina ennen loppusuoritusta - myös verot ovat saattaneet muuttua varauspäivän jälkeen.Matkatoimisto ei ole vastuussa ,jos maksatte matkanne myöhässä eräpäivän jälkeen.Pyrimme silti järjestämään parhaamme mukaan matkat samaan hintaan.

Tarkista, että nimet varauksessasi ovat passiin kirjoitetun mukai-sia. Lentoyhtiöt eivät hyväksy nimenmuutoksia, joka tarkoittaa, että virheen korjaamiseksi on pakko tehdä uusi varaus, jolloin on riski, että paikkoja ei ehkä enää ole lainkaan vapaana tai ehkä löytyy vain kalliimmassa hintaluokassa. Vastuu tästä on aina matkan tilaajan. Tarkista myös, että lentonumerot, päivät, lähtö- ja saapumiskohteet, lähtö- ja tuloajat ovat toivomuksiesi mukaiset. Aikataulusta/lentolipuista ilmenee myös mahdolliset erikoisruoka tilaukset.

Tarkista, että sinulla on voimassa oleva passi (hyvässa kunnossa) ja tarvittavat viisumit/Esta USA/Australia(kohteeseen sekä matka- ja peruutusturvavakuutukset jotka korvaavat kaikki kulut sairaus ym.vastaavaan syyn takia.

Monet lentoyhtiöt eivät enää vaadi matkan vahvistamista 72 tuntia ennen lähtöä. Suosittelemme silti tarkistamaan ennen lähtöä, että aikatauluihin ei ole tullut muutoksia. Tämä käy yksinkertaisesti varauslinkillä, jonka voimme lähettää sähköpostiosoitteeseesi. Tällöin olet aina 24h ajan tasalla lentovarauksiisi ja voit tarvittaessa myös tulostaa elippusi uudestaan.

Muutokset ja peruutukset
lennoista per henkilö
Peruutuksesta yli 30 vrk ennen matkan alkua veloitetaan 95,- euroa Lipunkirjoituksen jälkeen kulut 25-100 % lipun hinnasta, riippuen lentoyhtiöstä.Pex- ja apex-lippuihin sovelletaan yleisiä niiden hintoja koskevia varausehtoja

Matkan vahvistamisen jälkeen tehdyistä muutoksista peritään 25 e/muutos (päivä, reitti, jne)Ennen lipunkirjoitusta.

Matkustaja on myös vastuussa mahdollisista viestintäkuluista sekä mahdollisten lisäpalve-luiden peruutuskuluista.

  lento+hotelli-tilauksista per henkilö
Peruutuksesta yli 30 vrk ennen matkan alkua veloitetaan 180 euroa, 15-30 vrk/340 euroa. Lipunkirjoituksen jälkeen kulut 25-100 %, lentoyhtiöstä riippuen.Sovellamme näiden matkojen osalta valmismatkalain 4.1,4.2 sekä 4.3 , jonka mukaan matkanjärjestäjällä on oikeus periä kohtuullinen korvaus peruuttamisesta aiheutuvista tarpeellisista toimenpiteistä, kuten ennakkoon maksetuista palveluista, joista matkanjärjestäjällä ei ole hinnanpalautusoikeutta (esim. lennot, majoituspalvelut) Matkavakuutus korvaa nämä kulut.

Matkan vahvistamisen jälkeen tehdyistä muutoksista peritään 45 e/muutos (päivä, reitti, hotelli jne).

Suosittelemme matkavakuutusta, joka korvaa äkillisestä sairastumisesta aiheutuvat peruutuskulut.
Joulukuun lähdöissä poikkeukselliset peruutusehdot
- tiedustele virkailijaltamme.

No show tapauksissa (lentoa ei peruttu ennen lähtöä) - ei lainkaan takaisinmaksua lentoyhtiöltä.

Matkanjärjestäjän vastuu
Matkanjärjestäjä toimii matkan järjestelyihin osallistuvien yritysten edustajana, eikä näin ollen suoranaisesti vastaa näiden aiheuttamista vahingoista, myöhästymisistä tai ohjelmamuutoksista. Mikäli asiakkaalla on palvelussa huomauttamista, toimittaa matkanjärjestäjä huomautuksen edelleen palveluyritykselle.

Pyrkimyksemme on aina järjestää hyvä ja onnistunut matka. Mikäli matkan aikana tulee ongelmia, ota välittömästi yhteyttä paikalliseen agenttiin, jonka yhteystiedot löytyvät voucherista.
Useimmiten he pystyvät auttamaan heti paikan päällä. Mikäli agenttia ei ole ottakaa meihin yhteyttä.Olemme kiitollisia palautteestanne, joka auttaa meitä parantamaan palveluamme ja matkojemme laatua. Mahdolliset reklamaatiot on tehtävä kirjallisesti ja viimeistään 30 vrk matkan päätyttyä, jotta voimme lähettää palautteenne agentillemme tuoreeltaan.

Takaisinmaksut
Jos käyttää vain osan lipuista vaihtoehtoisesti ei käytä laisinkaan, niin voimme tehdä takaisinmaksuanomuksen lentoyhtiölle käyttämättömien lentojen osalta. Takaisinmaksuaika on 4-6 viikkoa. Monet lentoyhtiöt eivät suorita takaisinmaksua osittain tai edes kokonaan käyttämättömien lentolippujen osalta. Asiakas on aina itse velvollinen ottamaan selvää lentolippujen varausehdoista muutosten, peruutusten tai osittaisen käytön osalta.
Käyttämättömistä hotellivarauksista tai muista varatuista mutta peruutetuista palveluista on oltava todistus siitä, että peruutus on asianmukaisesti hoidettu matkan aikana. Takaisinmaksu suoritetaan heti hyvityksen saavuttua palveluntarjoajalta.

Matkanjärjestäjän peruutus- ja muutosoikeus
Ylivoimaisen esteen johdosta, kuten luonnonmullistus, lakko, poliittiset levottomuudet, sota, lennon peruuntuminen tmv., voi matkanjärjestäjä peruuttaa matkan ja tällöin kaikki maksusuoritukset palautetaan.
Matkanjärjestäjällä on oikeus muutoksiin matkan järjestelyissä (reitti, päivä, kulkuneuvo tmv.), jos
-ilmaantuu ylivoimainen este kuten aikataulujen muutos, matkakohteen olosuhteiden muutos tmv.
-ohjelman läpiviemisen helpottaminen sitä pakottavasti esimerkiksi sääolojen, aikataulumuutosten yms. johdosta vaatii.
Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin, jotka johtuvat valuuttakurssien muutoksista ja muista matkatoimistosta riippumattomista syistä. Monilla lentolipuilla pätee hintatakuu vain varauspäivän aikana. Ole hyvä ja tarkista meiltä aina ennen loppusuoritusta - myös verot ovat saattaneet muuttua varauspäivän jälkeen.

Pyrkimyksemme on aina järjestää hyvä ja onnistunut matka. Mikäli matkan aikana tulee ongelmia, ota välittömästi yhteyttä paikalliseen agenttiin, jonka yhteystiedot löytyvät voucherista. Useimmiten he pystyvät auttamaan heti paikan päällä. Olemme kiitollisia palautteestanne, joka auttaa meitä parantamaan palvelua ja matkan laatua. Mahdolliset reklamaatiot on tehtävä kirjallisesti ja viimeistään 30 vrk matkan päätyttyä, jotta voimme lähettää palautteenne agentillemme tuoreeltaan. Huom. pyrimme aina ottamaan huomioon erikoistoivomukset, jotka näkyvät voucherissa. Reklamaatiota palvelusta/toivomuksesta, jota ei ole vahvistettu voucherissa, ei hyväksytä. Samoin jos voucheriin on vahingossa kirjattu palvelu, jota ei ole laskutettu/tilattu tai maksettu niin emme hyväksy reklamointia sen osalta.

Huomioitavaa ennen matkalle lähtöä ja matkan aikana
1. Voimassa oleva passi sekä tarvittavat viisumit, jotka ovat voimassa matkanne ajan. Jos maassa vierailee useamman kerran saman matkan aikana, täytyy viisumissa olla siitä maininta 'useita käyntejä' tai 'double/triple/multiple'. Jotkut maat vaativat läpi-kulkuviisumin (transit), vaikka kyseessä on pelkkä koneenvaihto (varsinkin jos matkustajalla ei ole Suomen/EU passi ja esim. koneenvaihto USA:ssa tai Englannissa). Matkustaja on aina viime kädessä itse vastuussa siitä, että tarvittavat viisumit on hankittu ja passi on hyvässä kunnossa sekä voimassa riittävän ajan matkan jälkeen (6 kk vaatimus monilla mailla).
2. Tarkistakaa rokotus- ja terveysmääräykset joita vaaditaan tai suositellaan kohdemaassa. (polio,jäykkäkouristus,havrix(keltatauti)hyttysvoidetta
3. Monet lentoyhtiöt eivät enää vaadi matkan vahvistamista 72 tuntia ennen lähtöä. Suosittelemme silti tarkistamaan ennen lähtöä, että aikatauluihin ei ole tullut muutoksia. Tämä käy yksinkertaisesti varauslinkillä, jonka voimme lähettää sähköpostiosoitteeseesi. Tällöin olet aina ajan tasalla lentovarauksiisi ja voit tarvittaessa myös tulostaa elippusi uudestaan.
Huom. joillakin lentokentillä on oltava 2,5 tuntia ennen lentoa - tarkista myös mahdollisen lentokenttäveron (yleinen Kaukoidässä) suuruus ja säästä paikallista valuuttaa veroa varten.
Mm. Thaimaa ja Kiina perivät lentokenttämaksun paluumatkalla.
Monet liput eivät ole muutoskelpoisia lipun kirjoittamisen jälkeen/matkan aikana tai ovat sitä maksua vastaan.
4. Painorajoitukset ilmenevät lentolipusta - normaalisti 20-30 kg rahtimatkatavarana(yksi kolli per matkustaja)+ käsitavaraa n.8kg. USA+Kanada max.1kollia (23kg). Poikkeuksena jotkut harvat yhtiöt: 2 x 23kg + käsitavaraa n.8kg.
Turistiluokassa käsimatkatavaraa saa olla yksi laukku, jonka ulkomitta on enintään 115 cm (55 + 40 + 20 cm), tai yksi pukulaukku, jonka paksuus on taitettuna enintään 20 cm. Yhteensä yksi laukku, jonka paino turistiluokassa saa olla 8 kg ja Lomalennoilla 5 kg(Finnair lomalennot). Lisäksi matkustamoon saa viedä kannettavan tietokoneen ,päällystakin, pienen käsilaukun,lastenruokaa ja matkalukemista.
5. Tarkistakaa, että matkavakuutuksenne ovat kunnossa.

Kaikki lentoliput ovat e-lippuja.
E-lippu on lentolippu, joka talletetaan sähköisesti lentoyhtiön varausjärjestelmään. E-lipun tiedot toimitetaan sinulle sähköpostitse/postitse kun matka on maksettu.
E-lippuvahvistus on hyvä ottaa matkalle mukaan. E-lippu ja passi (tai kotimaan/EU lennoilla muu kuvallinen virallinen henkilötodistus) toimivat matkustusasiakirjoina, jotka tarkistetaan lähtöselvityksessä.
E-lipun kanssa matkustettaessa ei tarvitse nähdä huolta siitä että lentolippu katoaisi tai se varastettaisiin.


TOIVOTAMME TEILLE OIKEIN HYVÄÄ JA ANTOISAA MATKAA !